Tuesday, September 13, 2011

Berita Gembira Dari Orang2 Yang Tersayang..! Alhamdulillah.. Nikmat Dari Allah..!

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah Syukur kepada Allah..,
Dengan limpah kurnia rezeki dariNya, pelbagai berita gembira saya dapat hari ni..

Pertamanya..,
Saya kol kluarga angkat saya kat Perak, dah lama x bertanya khabar, Allah telah gerakkan hati saya dan Alhamdulillah Allah izinkan saya kali ni untuk bercakap dengan nenda tercinta..(gembira2! =))
Atok lak tak balik sekolah lagi, nek ckp atok tgh siapkan kertas peksa anak murid dia.. Semoga Allah lindung atok n nenda saya.. Allah baik sangat2!! Nek bgtau yg Uwais Qarni dh pindah madrasah. Sbb Madrasah kat Parit Buntar ustaznya pindah. Madrasah tu still ada lg tp budak2 banat yg duduk, lagipun tempat tu dh diwakafkan oleh hamba Allah yg tanam saham untuk akhirat sok..(gembira2! =))
Aisyah dan Adawiyah plak 15hb September ni daftar masuk madrasah kat Nibong Tebal. Suka sangat dengar sbb boleh sambung impian abah dorang nk dorang jadi hafizah.. Ameen! (Gembira2! =))
Then nek bgtau yg Atok x lama lagi nk kuar 40hr, tapi x sure lagi la kat Thailand atau Indonesia, Hidayat2..! (Gembira2! =))
Nenek pulak insyaAllah nk kuar IPB tahun depan.. Hidayat2!! (Gembira2! =))


Keduanya..,
tentang kakngah saya dalam proses nk tamat zaman bujangnya!! :) saya teramat suka dan gembira bila pihak lelaki dah gi umah si perempuan.. (Gembira2!! =))
Tapi dalam proses ikram lagi tuh.. Ya Allah.. bantu dorang Ya Allah.., Mudahkan urusan nikah dorang.. :) sayang kakngah!!



Ketiganya..,
Tentang Kakyu saya laaakk.. Tak sangka dalam menghadapi ujian2 yang Allah bg, tempoh pertunangan mereka Allah bg kejap je. bulan 12 ni nk nikah daaah.. (Gembira2!! =))
Seronok betul dengar.. Moga kakyu tak kufur nikmat ye.. sayang kakyu!!


Keempatnya..,
berita gembira yang paling besshh, saya nak balik hujung minggu ni.. heee~ Bersedia untuk menggembirakan hati mak ayah saya plak.. (Gembira2!! =))


5 comments:

  1. haha.. ske btol die yer..

    kngah gembira juga bila af gembira.hehe


    nikmat mana lagi yg kamu dustakan :)

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum wbt..

    alhamdulillah.. banyaknya berita gembira.. (n_n)..

    semoga kegembiraan ini diserikan dengan kesyukuran kepada Allah.. insyaAllah..

    mohon berikan tunjuk ajar jika salah ya kak.. (n_n)

    ReplyDelete
  3. Eh!
    Kak Ngah tu si Zai ke?
    Amboi laju ye.
    Heh.

    Btw madrasah kat Nibong Tebal tu Ustaz Abdul Rahman ke?

    Dan yang kat PB tu Ustaz Md Khir ke?

    ReplyDelete
  4. Bijen:
    yup, kakngah tu kak zai.. =)
    Saya tak sure la madrash kat nbg tebeell tu yg mana satu, tak tye plk kat nende sayee. huhu yg kat PB tu x tau, haha~

    p/s: kakngah, sorry dh de yg tau le pulekk. ahakkssz!!

    ReplyDelete
  5. oooo..kak ngah tu.

    cepat jugak bijen dapat berita.haih,hehe

    ReplyDelete