Saturday, October 1, 2011

(>_<)

Bismillahirrahmaanirrahim..

Wahai Allah..,

Engkau tahu perihal setiap hambamu melebihi apa yang mereka tahu..

Engkau yang menggerakkan tangan mereka untuk berbuat sesuatu.., tanpa gerakkan darimu, tangan mereka tidak bisa berbuat apa-apa..

Engkau yang membenarkan telinga mereka untuk mendengar sesuatu.., tanpa kebenaranmu, telinga mereka tidak bisa mendengar apa-apa..

Engkau yang mengilhamkan hati mereka untuk memilih sesuatu perkara itu.., tanpa ilham darimu, mereka tidak langsung mampu untuk membuat pilihan..

Engkau yang memerintahkan kaki mereka untuk menuju ke sesuatu destinasi itu.., tanpa perintahmu, mereka tidak bisa bergerak ke mana-mana..

Hebatnya Engkau wahai Allah…

Apa-apa yang ada dilangit malah dibumi, semuanya dibawah pentadbiran Engkau..

Engkau hanya berkata “kun”, maka akan jadilah sesuatu itu..

Tanpa kehendakmu, sesuatu itu tidak akan terjadi, tidak pernah terjadi dan mustahil akan terjadi.

Dengan kehendakmu, sesuatu itu pasti akan terjadi, pernah terjadi dan tidak mustahil akan terjadi.

Pesanan buat saya: “Baikilah yakin kita bahawa Allah yang tadbir, Allah yang urus, Allah yang pegang, Allah yang bantu, Allah yang bagi, Allah yang ambil semula, Allah yang kayakan, Allah yang miskinkan, Allah yang senangkan, Allah yang susahkan, Allah yang mudahkan, Allah yang sakitkan, Allah yang sembuhkan, Allah yang beri sedih, Allah yang beri gambira, Allah yang tidurkan, Allah yang………….. everything’s from Allah and to Allah.. Makhluk apa kuasa? Takda kuasa apa-apa.. Allah power, makhluk no power! Allah.. Allah.. Allah.. Allah.. Allah.. Allah..”

No comments:

Post a Comment